8 Kasım 2010 Pazartesi

NEF'İ ADAMI NEFYEDER

Bir mukaddimeyle başlayalım...

Maliki mezhebine göre "köpek" temizdir. Hanefilere göre ise necistir. Yani, hanefi bir insanın elbisesine köpek salyası değse onunla namaz kılamaz. Ama maliki bir insan çok rahat kılabilir. Köpeğin de arapçasının "kelp" olduğunu söylemeye gerek yok zaten.

Şimdi...

Sultan IV.Murat zamanının devlet adamlarından "Tahir Paşa" isimli bir zat, dili gereğinden fazla uzun olup oraya buraya çarpmaktan heder olan şair Nefi'ye "kelp" yani köpek deme cürretinde bulunur. IV.Murat'a bile demediğini bırakmayan Nefi, kırık dökük bir paşaya laf atmadan duramaz. En sonunda şu dörtlüğü döker ortaya...

 "Bana Tahir efendi "kelp" demiş
  İltifatı bu sözde zahirdir
  Maliki mezhebim benim zira
  İtikadımca kelp tahirdir"

Tahir, arapçada temiz demek. Şair, hem mezhebinin şartlarını dile getirmiş, hem de kendisine "kelp" diyen Tahir Paşa'ya iade-i ziyaret yapmış. Yani komşudan aldığı tabağı boş göndermemiş...

Yine, dilini tutamadığı için idama götürülürken kendisini hicvetmek, dalga geçmek için "Rahmetli babama selam söyle" diyen devlet adamına "Efendim ben babanızın yanına değil, ananızın yanına gidiyorum" diyebilen bir adam Nefi...

Şu an yaşasaydı ne olurdu acaba?

Nasılsa idam cezası da yok....

:)

AHMET SAVAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder