10 Kasım 2010 Çarşamba

QUE VADİS? : NEREYE GİDİYORSUN?

Efsaneye göre...

Hz. İsa'nın çarmıha gerilmesinden uzun bir zaman sonra Roma'da, Neron'un zulmünden kaçan Hz.İsa'nın havarilerinden Petrus, kaçış esnasında Hz. İsa'yı bir ışık huzmesi halinde giderken görür.

Seslenir: Que Vadis? (Nereye gidiyorsun hazret?) 

Hazret-i İsa cevap verir: Sen benim ümmetimi yalnız bırakıp kaçtığın için, ben tekrar çarmıha gerilmek üzere Roma'ya gidiyorum.

Yani, mücadele gücünü kaybetmeden, kaçmadan, adaletin yerini bulması için çırpınarak, gerekirse ölerek hizmet etmen lazımdı demek istiyor Hz.İsa, havarisi Petrus'a...

Neyse... Konu bu değil...

Asıl konu Polonyalı yazar Sienkiewicz'in bu isimdeki kitabı...

QUE VADİS

I.Yüzyıl Roması'nda yaşananları ve Hz. İsa'nın gerçek ümmetini, Neron'u ve onun Roma'yı yakışını, zulmü adaleti müthiş bir üslup ve sürükleyicilikle anlatan bir kitap.

200 küsür sayfa okudum, önümde daha 400 sayfa olmasına rağmen kitap bitecek diye üzülmeye başladım. Günümüz politik kurgu aksiyon yazarlarından kat kat daha fazla bir sürükleyicilik... Bunun yanında duygulara hitap eden edebi bir üslup, aynı zamanda derin karakter tahlilileri olan psikolojik pasajlar...

Ama şaşırdım...

Bu adam Rus yazarlarla (Tolstoy, Dostoyevski vs.) aynı dönemde yaşamasına rağmen kitap hiç onların yazdıklarına benzemiyor. "Tabi ki benzemez, aynı ülkenin, aynı edebi anlayışın insanları değil" diyebilirsiniz ama.

Ne biliyim...

Demek ki o zamanlarda bile böyle kitaplar varmış...

Yıllardır kaybolmamış eşşeği arıyormuşuz...

Üstatla bitirelim...


"Otuzüç sene saatim çalışmış ben durmuşum
  Gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuşum"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder