18 Eylül 2011 Pazar

MAKSİM GORKİ : BENİM ÜNİVERSİTELERİM ve BAŞKA ŞEYLER

- Yıldız Ecevit'in "Ben Buradayım" kitabına Pendik Kemal Tahir Kütüphanesi'nde rastlamıştım ilk defa. Ama Allah'tan kitabın kapak kısmı açıktaydı. Yoksa kitabın incik cincik bir Oğuz Atay incelemesi olduğunu fark edemezdim. Zira üzerinde kocaman bir Oğuzcuğum Atay karikatürü var...
Kitapta Oğuz Atay'ın arkadaşlarıyla yapılan röportajlar da var. Şu an adını hatırlayamadım bir arkadaşına Oğuz Atay şunu söylüyordu:

"Maksim Gorki'nin Benim Üniversitelerim kitabını okudun mu?"

"Hayır"

"Benim Üniversitelerimi oku!"

diye noktalıyordu Oğuz Atay. Nedenini o zaman anlayamamıştım. Küçüklükten beri sebebini hatırlayamaz bir şekilde Maksim Gorki'den ve kitaplarından nefret ederdim. Ama Benim Üniversitlerim'i okuyunca, kendimi Oğuz Atay karşısında, yaramazlık yapan çocuğun babasının önünde kızarması gibi kızardığımı hissettim.

Çünkü Gorki, Tutunamayanlardan bahsediyordu.

- Kitap bana biraz karşık geldi. Yani ortada bir üniversite yok bir kere. Gorki ortamdan ortama giriyor ve ortamlarda yeni insanlarla tanışıyor, farklı hayatlara şahit oluyor, oralarda çok şeyler öğreniyor ve üniversite okumak hayali ile çıktığı ama başaramadığı yolda, katıldığı ortamları birer üniversite olarak tanımlıyor.

- Gorki'nin Tolstoy ile ne alıp vermediği var anlamadım, bir araştırmak lazım. Devrimci-İlahiyatçı kavgası gibi duruyor.

- Askerlik devam ediyor. Boş buldukça okuyorum ama her an bir iş çıkma tedirginliği motivasyonumu bozuyor.

- Bu arada internet ve televizyonun kitap okumayı baltaladığına bir kez daha şahit oldum...

- Elimde 3 tane daha kitap var.

Edward Zweig  - SATRANÇ
Tolstoy - DİRİLİŞ (yeniden)
Kafka - DAVA

Ama yine de çarşı izninde, uzun saçlı ve çıplak kitpçı abiye uğramak lazım...

7 EYLÜL 2011 - MARMARİS

A.S

(Askeriyede internet yok, defter tutup, çarşı izninde nete geçiyorum. Napalım, askerlik ...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder